Oplichter stuurt ‘lieve klant’ nepmail ABN AMRO

Foto:

Phishingfraudeurs proberen allerlei manieren uit om ervoor te zorgen dat mensen in hun misleidende e-mails trappen. Dit keer kiezen oplichters achter een mail van ABN AMRO voor de vriendelijke manier. De mail begint met de woorden ‘lieve klant’. 

Ook in het onderwerp is deze aanhef te zien. Een financiële instelling spreekt hun klant nooit op deze manier aan. 
ABN AMRO Scanner
De nepmail gaat over de ABN AMRO Scanner. De mail is zo slecht geschreven dat eigenlijk direct duidelijk moet zijn dat dit bericht niet van de bank komt. Ook aan het vage e-mailadres is te zien dat het bericht niet is verstuurd door ABN AMRO.
Link
In de mail staat een link. Klik hier niet op! Als u er wel op drukt, krijgen oplichters mogelijk via phishing uw persoonlijke gegevens in handen of u komt terecht op een malwarewebsite, waarbij uw computer wordt geïnfecteerd met schadelijke software.
U kunt een foute link of knop herkennen door met uw cursor boven de link te hangen, zonder erop te klikken. Bij de meeste programma’s, zoals Internet Explorer, Firefox, Chrome en Outlook, verschijnt het adres linksonder in beeld.
Heeft u ook zo’n mail ontvangen? Stuur het bericht door naar [email protected] en gooi de mail daarna weg.

Voorbeeld:
11-18-abn-amro-lieve-klant

Bron: Fraudehelpdesk.nl

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen