Nieuw: magazine Toeristisch Langstraat!

WAALWIJK, TOERISTISCHE GLOSSY LANGSTRAAT WORDT GELANCEERD DOOR DE BETREFFENDE WETHOUDERS IN HEUSDEN. Foto Jan Stads / Pix4Profs
WAALWIJK, TOERISTISCHE GLOSSY LANGSTRAAT WORDT GELANCEERD DOOR DE BETREFFENDE WETHOUDERS IN HEUSDEN. Foto Jan Stads / Pix4Profs
Foto: Heusdens Buro voor Toerisme

Maandag 27 juni lanceerden de gemeente Dongen, het Heusdens Buro voor Toerisme en Toerisme & UITpunt Waalwijk het nieuwe magazine ‘Toeristisch Langstraat’.

Sfeerverhalen

Magazine ‘Toeristisch Langstraat’ is bedoeld voor bezoekers van De Langstraat, maar zeker ook voor inwoners van de streek. De glossy staat boordevol sfeerverhalen en prachtige foto’s. Zo kun je een verslag lezen van boswachter Frans die met vier voetbaljongens de Loonse en Drunense Duinen verkent. Of een interview met Willem en Janet Kop, eigenaren van een enorme fruittuin in ’s Gravenmoer. Of een verhaal over opa Constant en kleinkinderen, die op zoek gaan naar het heden, verleden en de toekomst van de schoen- en leerindustrie.

“Het is een glossy die er mag zijn. Ik ben er trots op dat De Langstraat zo’n mooi podium heeft gekregen”, aldus wethouder Hanne van Aart namens de drie gemeenten.

Samenwerking
Het magazine is tot stand gekomen in samenwerking met Bart van Kerkhof (projectmanagement), fotograaf Jan Stads en vormgeefster Sandra Bovendeaard. Ondernemers hebben in het blad geadverteerd en daarmee de uitgave mede mogelijk gemaakt.

Verspreiding
Het magazine is gratis verkrijgbaar bij de toeristische bureaus in De Langstraat, bij overnachtingsplekken, horeca, bibliotheken, gemeentehuizen en andere trekpleisters in de regio. De eerste uitgave van Toeristisch Langstraat heeft een oplage van 20.000 stuks.

Regionale samenwerking
Al sinds 2012 bundelen de toeristische bureaus in De Langstraat samen met de gemeente Dongen projectmatig hun krachten om samen het gebied De Langstraat in de markt te zetten. De samenwerking heeft recent geleid tot het aanstellen van kwartiermaker/citymarketeer Emiel Kuijpers. Hij verkent de komende maanden hoe de streek meer bezoekers kan trekken. De gemeente Loon op Zand is betrokken bij dit initiatief. Naar verwachting is het plan van aanpak eind 2016 klaar.

In restaurant Lotus in Vlijmen werden de eerste drie exemplaren van deze regionale glossy overhandigd aan de wethouders Piet Panis (Dongen), Hanne van Aart (Heusden) en Judith Keijzers (Waalwijk).

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen