Broccoli-reclame van AH valt verkeerd

Foto: Pixabay

Albert Heijn heeft zich de woede van sommige landgenoten op de hals gehaald door met een reclame in te spelen op grappen en grollen over het Songfestival-liedje van Jeangu Macrooy. De Surinaamse zin Yu no man broko mi wordt vaak geïnterpreteerd als I don’t like broccoli, maar verwijst in werkelijkheid naar de tijd na de slavernij: Je kunt me niet breken.

De song Birth Of A New Age verwijst dus naar een beladen onderwerp, waarover geintje door velen niet op prijs worden gesteld. De in Suriname geboren en in Amsterdam wonende Macrooy staat op 22 mei in de finale van het Songfestival in het Rotterdamse sportpaleis Ahoy, nadat het liedjesfestijn vorig jaar wegens corona werd afgeblazen.

De Zaanse supermarktketen heeft inmiddels excuses gemaakt voor het slecht ontvangen inhalen op de broccoli-hype, meldt de NOS. Maar de advertentie wordt niet offline gehaald. Volgens NRC is er geen sprake van verontschuldigingen.

Begin de dag met het nieuws uit je gemeente met de gratis Nieuwsbrief. KLIK HIER en meld je aan. Aanvoerder van het lokale nieuws.

< Volg HeusdenNieuws ook via Facebook
< Wist u dat wij iedere morgen meer dan 2500 nieuwsbrieven verzenden
< Wist u dat wij iedere dag meer dan 10.000 bezoekers hebben op onze website
< Adverteren op Heusden.Nieuws.nl stuur een mail

 

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen