Drunense modezaak bijzonder door aandacht voor klanten

16 jan 2016, 19:44 Nieuws
162
Heusden.nieuws.nl Aline van den Broek

‘Mr. & Mrs. Smit.’ Niet dat koppel uit de film, maar het koppel dat dagelijks te vinden is in de gelijknamige modezaak in Drunen.

Sinds het voorjaar zijn ze er niet alleen voor mannen, maar verkopen ze ook damesmode. Kleding is kleding, daarin blinkt deze winkel niet uit. Maar persoonlijke aandacht, daar ligt hun kracht.

“Het klinkt misschien cliché, maar wij hebben liever dat de klant met niks naar buiten loopt, dan dat ie thuis komt en niet tevreden is.” Meneer en mevrouw Smit kennen hun klanten goed. “Het liefst willen we natuurlijk dat een klant de halve winkel leegkoopt”, zegt meneer Smit. “Maar eerlijk, wij sturen een klant echt liever met niks naar huis. Af en toe komen hier klanten met kleding die ze ergens anders gekocht hebben waar ze dan niet helemaal blij mee zijn. Dan springen de tranen echt in mijn ogen. Dat noemen ze dan eerlijk advies..” Daar doen ze in deze winkel niet aan, Mr. & Mrs. Smit geven echt eerlijk advies.

Aandacht voor de klant

“We hebben eigenlijk niks bijzonders in de winkel hangen”, zegt mr. Smit. “We verkopen kleding net als zoveel zaken in Nederland. Je moet het echt hebben van de aandacht die je aan je klant geeft.” En dat kan omdat ‘Mr. & Mrs. Smit’ een kleine winkel is in het dorp Drunen. Smit merkt aan klanten dat ze tevreden zijn. “Je bent zelf natuurlijk overtuigd van wat je doet, maar het is wel heel erg leuk dat je hier regelmatig respons krijgt. Klanten komen hier omdat ze gehoord hebben dat ze hier zo leuk geholpen worden. En wie tevreden is, komt terug.”

‘Mr. & Mrs. Smit’ heeft geen webshop, dus klanten komen echt nog allemaal naar de winkel. Het stel staat samen in de winkel, maar heeft ook nog drie dames die hun regelmatig bijstaan of vervangen als dat nodig is. In het voorjaar zijn ze begonnen met damesmode omdat de pakken niet echt goed liepen en toch veel plaats in beslag namen. De winkel heette toen nog ‘Man Style’. Met zo’n naam is het niet logisch om vrouwenkleding te verkopen.

Alweer een andere naam

“We moesten onze naam veranderen”, vertelt mr. Smit. “Dat hadden we eerder al gedaan toen we van Latenzo naar Man Style gingen. Veel mensen dachten dat wij failliet waren, omdat het moederbedrijf Latenzo in Udenhout failliet was. Dat is niet zo, wij waren toen al losgekoppeld.” Om verwarring te voorkomen wil Smit duidelijk maken dat de naamsverandering naar ‘Mr. & Mrs. Smit’ enkel het gevolg was van het feit dat er vrouwenmode bij kwam.

Het koppel zag er tegenop om weer de naam te veranderen, het klinkt dan voor de mensen niet meer bekend en je moet eigenlijk weer opnieuw beginnen. “Maar het moest wel. Op een gegeven moment kwam een vriendin met de naam ‘Mr. & Mrs. Smit’. Wij heten immers zo en een mooie bijkomstigheid is dat iedereen die naam natuurlijk kent van die film.”

Facebook Mr. & Mrs. Smit

Door Aline van den Broek