FC Den Bosch kondigt samenwerking aan met Zwitserse sportmerk Fourteen

08 jul , 14:01 Nieuws
fcdb-fourteen-site-r8awsi8cghows3dcqx6qc44r577mvahk6g3vjs50kw
FC Den Bosch

FC Den Bosch is verheugd om een driejarige samenwerking aan te kondigen met het innovatieve Zwitserse sportmerk Fourteen, dat met ingang van het seizoen 2025/2026 optreedt als Official Kitwear Partner van de club. Fourteen zal zowel het eerste elftal als de jeugdopleiding van FC Den Bosch voorzien van hoogwaardige wedstrijd- en trainingskleding. Ook de volledige merchandise kitwear- en trainingscollectie zal door Fourteen worden geleverd.

De samenwerking markeert een belangrijke stap in de groeiambities van beide partijen. De basis voor het partnership werd gelegd tijdens de clubreis naar China in oktober 2024. In de maanden daarna is door de directie en commerciële afdeling van FC Den Bosch, samen met het team van Fourteen, intensief gewerkt aan het tot stand brengen van deze deal.

Hoogwaardige kleding en gezamenlijke ambitie
Fourteen is een snelgroeiend sportmerk dat in 2011 werd opgericht en zijn hoofdkantoor heeft in Genève, Zwitserland. Het merk is actief in meer dan 10 landen en werkt samen met diverse professionele clubs en sportbonden in Europa, Afrika en het Midden-Oosten. Fourteen staat bekend om zijn technische innovatie, hoogwaardige stoffen en een sterke focus op design, prestatie en identiteit.

Met de samenwerking krijgt Fourteen voor het eerst voet aan de grond in het Nederlandse betaalde voetbal. Het merk ziet FC Den Bosch als een ideale partner om verder te bouwen aan zijn internationale positionering.

Tommie van Alphen, algemeen directeur FC Den Bosch: Wij zijn trots op de samenwerking met Fourteen. We passen bij elkaar, zeker als je kijkt naar gedeelde kernwaarden als groei en strijdbaarheid. Fourteen wil zich stevig positioneren binnen het voetbal en doet dat met energie, kwaliteit en lef. De kleding die zij leveren is van een hele hoge standaard. Er is veel energie gestopt in dit traject door mijn collega’s van commercie, merchandise, facilitair en marketing. Het is echt een teamprestatie. Wij kijken uit naar een succesvolle samenwerking die voelbaar zal zijn op het veld én bij onze supporters.

Andrea Picciau, CEO van Fourteen: “We zijn ontzettend blij met deze kans om ons te verbinden aan FC Den Bosch. Deze samenwerking betekent onze entree in het Nederlandse voetbal – een belangrijke markt waarin we ons merk verder willen laten groeien. FC Den Bosch is een club met ambitie en karakter, wat naadloos aansluit bij de visie van Fourteen. We zullen kwalitatief sterke producten leveren, waarmee spelers én supporters met trots de kleuren van FC Den Bosch kunnen dragen.”

Nieuwe tenues in aantocht In de komende weken zal FC Den Bosch het nieuwe thuis- en uittenue voor het seizoen 2025/2026 presenteren. Beide tenues worden binnenkort ook beschikbaar voor verkoop aan fans. Daarnaast zal er later dit jaar opnieuw een speciaal carnavalstenue worden uitgebracht – een inmiddels geliefde traditie bij de Bossche club.