Ieder jaar is het weer een van de absolute hoogtepunten
op de kalender: de zesdaagse reis van de Seniorenschool Heusden. Op Dag 6 en tevens laatset dag was het Code rood, een feestelijk slotakkoord en
nagenieten: De terugreis van een onvergetelijke vakantie
Op vrijdag brak alweer de zesde en laatste dag van onze reis
aan. De koffers moesten om half 11 bij de bus staan, waar ze door Tinie en
Meriam keurig werden gesorteerd per opstapplaats: eerst Drunen, daarna
Haarsteeg, Vlijmen en als laatste Nieuwkuijk. Een geoliede machine!
Eigenlijk stond er voor deze slotdag nog een mooie stop in
het idyllische Monschau op het programma. Moeder Natuur dacht daar helaas
anders over: met een extreme temperatuur van maar liefst 41 graden en code rood
was het simpelweg te heet om te wandelen. Veiligheid en comfort boven alles,
dus werd dit onderdeel geschrapt.
Om 11.00 uur zat iedereen dan ook tevreden in de koele bus,
op weg naar huis.
Bij een wegrestaurant in Weert hielden we een uurtje pauze
voor een sanitaire stop en een verfrissende consumptie. Ondanks de zinderende
hitte buiten werd er op de parkeerplaats nog snel een mooie groepsfoto
geschoten als blijvende herinnering. Eenmaal terug in de bus was het tijd voor
welverdiende complimenten. De chauffeur werd bedankt voor zijn veilig
stuurwerk en Meriam en Tinie werden heel hartelijk bedankt voor de organisatie
en hun goede zorgen.
Rond de klok van half vier arriveerden we bij Partycentrum
Het Maoske in De Moer voor de afsluiting van deze vakantieweek. Wat zag het er
prachtig uit! De tafels waren feestelijk gedekt met witte tafelkleden en de
stoelen voorzien van chique witte bekleding. In deze sfeervolle ambiance genoot
iedereen van een heerlijk driegangendiner en werd er volop nagepraat.
Na het diner reden we definitief de gemeente Heusden weer
binnen, waar de eerste reizigers moe maar voldaan uitstapten. Het afscheid is
niet voor lang: in september wordt er een gezellige terugkomdag georganiseerd!
Dan bekijken we samen de film die Tinie tijdens de reis heeft gemaakt.
Dankzij de toestemming van alle deelnemers konden we het
thuisfront via foto's al live laten meegenieten.
Dank aan Corry en Wim, Betsie, Thea en Tinie voor het mede
aanleveren van beeldmateriaal!
Samenstelling teksten en foto's: Ria de Folter