Maasveren gaat werken aan meer betaalgemak en een betere communicatie

09 mrt , 10:06 Nieuws
huldiging winnaar klantenquete
Bergsche Maasveren

Het bestuur van stichting De Bergsche Maasveren werkt aan verbeteringen op het gebied betalingen en communicatie. Dat doet het bestuur op basis van een enquête onder passagiers van de drie veerdiensten (Drongelense veer, Capelse veer en Bergse veer). Die enquête werd eind 2024 door 1.365 mensen ingevuld. “Het onderzoek heeft veel waardevolle informatie en tips opgeleverd”,  aldus Kees van Heesbeen, bestuurslid van de stichting. 

Onder de deelnemers aan de enquête werd een aantal prijzen verloot zoals gratis auto-wasbeurten. De hoofdprijs was een maand lang gratis overvaren. Eline Teuling uit Waalwijk was de gelukkige winnaar. Eline gebruikt het Drongelense veer (Waalwijk – Drongelen) regelmatig om haar moeder in Meeuwen te bezoeken. Ze was blij verrast met de prijs. “Een mooie geste. Ik zal mijn moeder extra vaak bezoeken met deze gratis overtochten.” Andere prijswinnaars zijn per mail geïnformeerd. Het bestuur bedankt alle inzenders van de enquête nogmaals voor deelname.

Sinds het voorjaar van 2024 betalen automobilisten, motorrijders en vrachtverkeer voor een overtocht (al dan niet in de vorm van een abonnement). Voor voetgangers, (brom)fietsers en landbouwverkeer blijven overtochten gratis.

Bergsche Maasveren

Fotobijschrift
Eline Teuling mag een maand gratis gebruik maken van de Bergsche veren. Ze ontving de prijs en bijbehorende bos bloemen (verloot uit deelnemers van een enquête onder gebruikers van de veerdiensten) uit handen van Kees van Heesbeen, bestuurslid van stichting De Bergsche Maasveren.