In februari organiseert Het Gouverneurshuis meerdere evenementen. Zo is er op 1 februari een concert met Sara Bax en Ed Verhoeff, op zaterdag 8 februari is cabaretier Arie Vuyk te gast met “Op Dreef”. Ad Hartjes geeft op donderdag 20 februari een lezing over “Deltawerken in de 19de eeuw.
Op zaterdag 1 februari is er een Concert met Sara Bax en Ed Verhoeff. Zij brengen Braziliaanse muziek om 20u in de gildenzaal. Tickets en meer info www.ravelijnheusden.nl
Op zaterdag 8 februari om 20.00 uur is cabaretier Arie Vuyk te gast met “Op Dreef” Tickets en reserveren via www.gouverneurshuis.nl/cultuur-agenda
Op Dreef ! is een orkaan van grappen, typetjes, liedjes. Kijk mee in het hoofd van iemand die alles in het universum begrijpt, behalve onze planeet. Op zijn vierde jaar kreeg Arie Vuyk een bijna – dood ervaring. Terug op aarde begon hij zich te ergeren aan Zwitserse zakmessen, de gemiddelde smaak, stickers en musea. Dat was in het hiernamaals allemaal veel beter geregeld....
Hij zal een nieuwe manier van playbacken introduceren en stilstaan bij fenomeen de groene flits . Hij zoekt antwoord op de vraag of we ook gelukkig kunnen zijn zonder zingevingscursussen. Als de hele wereld je huis is, waarom willen we dan groot wonen? Vuyk lacht die vragen samen met jou weg, en dat is de hemel op aarde.
Arie Vuyk won drie cabaretfestivals, verscheen op televisie en speelde in New York en Reykjavik in het Engels. Uit de pers: Arie Vuyk laat de wereld lachen ( Algemeen Dagblad ) De lach van herkenning rolt door de zaal ( Trouw )
Op donderdag 20 februari vanaf 20.00 uur is Ad Hartjes te gast. Hij geeft een lezing over de “Deltawerken in de 19de eeuw.” Tickets en reserveren via www.gouverneurshuis.nl/cultuur-agenda
Ad Hartjes neemt ons mee door het land van Heusden en Altena, begeleid door originele beelden uit 1904 van de Bossche fotograaf Arnaud Pistoor Met het graven van de Bergsche Maas was het karwei nog niet geklaard. De zeven vakken waren gegraven en alleen nog gescheiden door dammen.
Nu moest de rivier de Maas nog “aangesloten” worden op het nieuw gegraven kanaal “De Bergsche Maas”.
Hoe ging dat in zijn werk en waar moest men rekening mee houden?