De Drunense administratieve dienstverlener voor ondernemers, RoDru Administraties, neemt per 1 januari 2024 de bedrijfsactiviteiten over van Wijnen & Partners uit Zuilichem. De overname betekent vrijwel een verdubbeling van het aantal klanten en personeel. “Voor een soepele overgang ligt onze focus vooral op verdieping in onze klanten door open en persoonlijk contact.”
RoDru Administraties is in 1986 opgericht door Joop Rovers en groeide van een zolderkamer uit naar een administratiekantoor aan de Torenstraat in Drunen. Direct na zijn studie treedt zoon en huidige eigenaar Ronald Rovers (45) in 1998 in zijn voetsporen. Na een periode praktijkervaring opdoen bij en met klanten, bijscholing en het uitbouwen van het netwerk, neemt Ronald in 2004 een deel van de aandelen en een aantal jaren later de dagelijkse leiding van RoDru over. In 2014 neemt Ronald alle aandelen van zijn vader en oprichter van RoDru over. Joop bleef tot 2020 actief bij het bedrijf.
Overname
Inmiddels is het klantenbestand van RoDru opgebouwd tot zo’n 95 klanten, van zzp’ers tot grotere MKB-bedrijven in de regio, voor wie zij de administraties, belastingaangiftes, financieel advies en salarisadministratie verzorgen. Als bedrijf zijn zij aangesloten bij Vermetten Accountants, waar tweemaal per jaar met branchegenoten kennis wordt gedeeld en de samenwerking wordt opgezocht bij bijvoorbeeld complexe vraagstukken. In oktober 2022 wordt RoDru benaderd voor mogelijke interesse tot overname van Wijnen & Partners. “Een voor ons bekende partij die ook is aangesloten bij Vermetten Accountants”, aldus Ronald. “Mijn interesse was zeker gewekt; ik heb altijd de ambitie gehad om te groeien als bedrijf. Het contact verliep zeer goed en deze zomer zijn er concrete plannen gemaakt. Met als mooi resultaat dat per 1 januari 2024 de overname officieel is, al werken we nu al samen.”
Soepele overgang
De overname betekent een uitbreiding van 80 klanten en twee personeelsleden, waarvan één personeelslid van Wijnen & Partners. “We zijn inmiddels met de conversie gestart. De komende tijd is vooral het doel om de overname zo soepel mogelijk te laten verlopen met en naar tevredenheid van de klanten.” Door verdieping in de lopende administraties en een persoonlijke kennismaking met de klanten zal er worden gekeken naar de specifieke behoefte en wensen. “Met deze overname zijn we een grotere speler op de markt, met behoud van onze kernwaardes waarin kwaliteit, een open sfeer en een persoonlijke aanpak voorop staan. In dit digitale tijdperk verliezen we niet de waarde van menselijk contact uit het oog. We zien graag de mens achter de ondernemer.”
Heeft u vragen aangaande de overname of over onze dienstverlening? Neem dan gerust contact met ons op door een mail te sturen naar
[email protected] of telefonisch op telefoonnummer 0416 - 37 49 59.
RoDru Administraties
Torenstraat 25-A
5151 JJ Drunen
Begin de dag met het nieuws uit je gemeente met de gratis Nieuwsbrief.
en meld je aan. Aanvoerder van het lokale nieuws.
< Kijk
voor agenda
< Volg HeusdenNieuws ook via
< Wist u dat wij iedere morgen meer dan 5000 nieuwsbrieven verzenden
< Wist u dat wij iedere dag meer dan 10.000 bezoekers hebben op onze website
< Adverteren op Heusden.Nieuws.nl stuur een