Imago-boost voor Bibliotheek

Foto: Bibliotheek Heusden

De Bibliotheek is er altijd al geweest, en zal er altijd blijven. Het idee achter de deze week gestarte promotiecampagne is tweeledig: de Bibliotheek weer eens extra onder de aandacht brengen in deze digitale (en ook vluchtige) tijden, maar vooral ook laten zien wat de Bibliotheek allemaal voor extra activiteiten ontplooit naast het uitlenen van boeken.  De campagne is een initiatief van de Vereniging voor Openbare Bibliotheken en wordt lokaal ondersteund door Bibliotheek Heusden. Het motto van de campagne is: de Bibliotheek maakt je rijker.

Waar de Bibliotheek zich tegenwoordig, naast de alom bekende uitleen-functie, op richt, is om zich in de lokale samenleving te profileren als partner in de persoonlijke ontwikkeling van mensen. En dan gaat het om mensen uit alle geledingen van de maatschappij. Samenwerking met scholen, maatschappelijke instanties, de Belastingdienst: de Bibliotheek zet zich met al haar 6000 medewerkers (landelijk) duidelijk in om de samenleving informatie-vaardiger te maken. Of het nu gaat

om het volgen van een tabletcursus, Nederlands leren spreken en schrijven, een cursus digisterker of leestips voor je kinderen. Medewerkers en vrijwilligers van alle ruim 150 bibliotheken in Nederland werken dagelijks om de slogan van de campagne waar te maken: de Bibliotheek maakt je rijker.

De campagne betekent ook een uitnodiging aan mensen die de Bibliotheek al heel lang niet van binnen hebben gezien: kom eens langs en zie met eigen ogen hoe de Bibliotheek zich heeft ontwikkeld. En die ontwikkeling geldt dan niet alleen voor het dienstenaanbod, maar juist ook voor de frisse en moderne uitstraling. Werk- en studieplekken met WiFi, een moderne, gezellige leestafel, vergaderruimtes die te huur zijn, en de enorme collectie boeken die niet meer alleen in kasten te vinden is, maar ook zeer uitnodigend uitgestald staat op display tafels. De kernbegrippen bij de Bibliotheek van nu zijn: Ontspannen, Ontmoeten, Ontwikkelen en Ontdekken.  

Bibliotheek Heusden hoopt dat de campagne bijdraagt aan een positief en modern imago, en daarmee veel mensen aan zich weet te binden. Op die manier kan de Bibliotheek zich verzekerd voelen van een rooskleurige toekomst.

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen