Ondernemers tevreden over ondernemingsklimaat Heusden

Foto: Gemeente Heusden

Ondernemers in de gemeente Heusden zijn over het algemeen tevreden over het ondernemingsklimaat in de gemeente. In een onlangs gehouden peiling scoort het ondernemingsklimaat een 6,7 – ruim boven het gemiddelde van de benchmark dat op een 6,3 uitkomt.

Aan de peiling, die plaatsvond in het eerste kwartaal van dit jaar, namen 184 ondernemers deel. Dat is 8 procent van de ruim 2.100 ondernemers die een uitnodiging voor deelname ontvingen. Over het algemeen ligt het percentage deelnemende ondernemers op zo’n 5 à 6 procent.

Dienstverlening
Naast het ondernemingsklimaat wordt ook de dienstverlening door de gemeente goed gewaardeerd. De Heusdense ondernemers geven daarvoor een 6,2. In de vorige peiling (2009) scoorde dit aspect nog een 5,8.

Ze zijn met name tevreden over de bereikbaarheid van de gemeente, de betrouwbaarheid en het kennisniveau van de medewerkers en de snelheid waarmee zaken worden opgepakt. Deze onderdelen scoren zichtbaar hoger dan de zes gemeenten in de benchmark. Als het gaat om de communicatie tussen bedrijfsleven en gemeente haalt Heusden ongeveer hetzelfde rapportcijfer als de benchmark-gemeenten.

Ondernemers in Heusden hechten veel waarde aan een goede dienstverlening door de gemeente, omdat dat voor een belangrijk deel bepalend is voor het plaatselijke ondernemingsklimaat. Ook het verkeersbeleid en de parkeermogelijkheden spelen daarbij een rol.

Verbeterpunten
Verantwoordelijk wethouder Hanne van Aart is tevreden over de uitkomsten van de peiling, al ziet ze ook nog een aantal verbeterpunten. “Met name als het gaat om de digitale dienstverlening en het centrummanagement kunnen we nog behoorlijk wat winst behalen. Daar gaan we de komende jaren hard aan werken. Onder meer door ondernemers nog actiever te betrekken.”

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen