Vernieuwde identiteitskaart vanaf 4 januari aan te vragen

Foto: Rijksoverheid

Vanaf 4 januari 2021 hebben nieuwe identiteitskaarten een extra functie: u kunt ermee inloggen bij de overheid, het onderwijs, de zorg of uw pensioenfonds.

Na het ophalen van uw identiteitskaart bij de gemeentebalie ontvangt u binnen vijf werkdagen een brief van DigiD. Daarmee kunt u die inlogfunctie activeren. Inloggen met de vernieuwde identiteitskaart geeft maximale bescherming van privacygevoelige gegevens. Vanaf januari vindt u hierover meer informatie via www.digid.nl.

Als gevolg hiervan kunnen er geen (spoed) aanvragen voor reisdocumenten plaatsvinden op 30 december (vanaf 15.30 uur) en 31 december 2020

Begin de dag met het nieuws uit je gemeente met de gratis Nieuwsbrief. KLIK HIER en meld je aan.
Aanvoerder van het lokale nieuws. Wist u dat wij iedere morgen bijna 2500 nieuwsbrieven verzenden.

 

 

Aanmelden nieuwsbrief
Cookieinstellingen