Afgelopen dinsdag fietsten de dames van Vrouwen in Vlijmen actief, onder
een stralende zon, naar de stad Den Bosch. Eerst gingen ze met 24 leden lunchen
bij Stads café Christoffel, waar men genoot van een heerlijk soepje, een
kroketje en een lekker broodje.
Hoewel het warm was, was er toch verkoeling aan de voet van Zoete Lieve
Gerritje, die met zijn voeten in het water voor een aangename verfrissing
zorgde.
Om 14.00 uur stapten 26 dames aan boord van een fluisterboot. Tijdens de
vaartocht over de Bossche Dieze konden we de stad vanaf het water bewonderen.
Onderweg werd ons verteld over de rijke geschiedenis van Den Bosch: de
belegeringen, de ziektes die de stad teisterden, de ambachtslieden die er hun
beroep uitoefenden en alles wat de Bossche bevolking door de eeuwen heen heeft
meegemaakt.
Na een tocht van ongeveer vijftig minuten gingen we weer van boord. Velen
genoten daarna nog van een ijsje of een biertje, waarna we weer op de fiets
stapten en huiswaarts keerden.
Het was een leuke en gezellige middag.
Wil je ook bij deze club, informeer dan per mail:
[email protected]