Nieuwe ploeg Lars Boom voorgesteld aan pers

Kamperland - the Netherlands - wielrennen - cycling - cyclisme - radsport - Lars Boom pictured during the presentation of the Roompot - Charles Cycling Team in de Banjaard Residence (Roompot) - photo Davy Rietbergen/ Cor Vos © 2018
Foto: Cor Vos

Donderdagmiddag is Roompot-Charles Cycling Team voorgesteld aan de pers. De aanwezige media kregen in primeur het nieuwe tenue voor 2019 te zien en werd de gelegenheid geboden om tijdens een informele lunch kennis te maken met het management, de staf en de achttien renners van de Nederlands-Belgische formatie waaronder Lars Boom

Eind september werd Roompot-Charles Cycling Team aangekondigd als ProContinentaal wielerteam voor 2019, een ambitieus en professioneel wielerteam met Nederlandse en Belgische inbreng, gesteund door de naamgevende partners Roompot Vakanties en Charles Charcuterie & Salades. Nu donderdag 29 november werd het project nader toegelicht voor de verzamelde sportpers tijdens een informele lunch samengesteld met Charles-producten in Roompot vakantiepark Noordzee Résidence De Banjaard. De journalisten konden er uitgebreid spreken met de volledige selectie voor 2019, inclusief de nieuwkomers.

photo Davy Rietbergen/ Cor Vos © 2018

De perspresentatie maakt deel uit van een driedaagse bijeenkomst van Roompot-Charles Cycling Team in Roompot Beach Resort in Kamperland. Op het programma onder andere een bowlingsessie, een uitgebreid fotomoment en enkele collectieve trainingsritjes. Het doel van de driedaagse is kennis maken met het team en met de renners onderling, alvorens in januari richting Spaanse zon te trekken voor een langere trainingsstage.

Tijdens de perspresentatie werd in primeur het nieuwe wegtenue voor het komende seizoen getoond aan de pers, een moderne outfit van 36 Cycling in zwart en oranje met daarop in het wit de logo’s van onze shirtsponsors, Roompot Vakanties, Charles, Fietsenwinkel.nl, CSU, Maxxis, ZLM, 36 Cycling, Luxauto, Sandee Hoveniers, Weststrate en Woestijne42.

“We zijn een jonge organisatie met een groep zeer enthousiaste en gemotiveerde renners en medewerkers”, vertelt Michael Zijlaard, die samen met Nick Nuyens de dagelijkse leiding van het team in handen zal nemen. “We willen ons op een positieve manier tonen aan de wereld: open, oprecht, no-nonsense! We zetten ons in om de lat steeds hoger te leggen. We willen een progressieve speler zijn in de wielerwereld en steeds onze grenzen verleggen. Sportief, maar ook in het uitbouwen van een sterke identiteit. Een teamidentiteit die fanbeleving centraal plaatst.”

“We willen dicht bij de wielerfan staan, bijvoorbeeld door proactief de dialoog aan te gaan, door allerlei events en activiteiten te organiseren en door kwalitatief te communiceren met de wielergemeenschap. We willen de beleving van fans rond ons team voeden op dagelijkse basis. Bij ons is het te doen om de koers samen op een leuke manier te beleven. Samen vormen we één grote familie, verbonden door de fiets”, aldus Michael Zijlaard.

Nick Nuyens: “Wat het team ook uniek maakt is de combinatie veld en weg. We zijn Roompot-Charles Cycling Team op de weg, maar veldritteam ‘Charles’ is gehuisvest onder hetzelfde dak. De kracht van dit project ligt ook in de samenvoeging van de beste elementen van beide teams, een logische samenvoeging met erg veel raakvlakken. Roompot-Charles Cycling Team is met andere woorden een team waar professionaliteit en ambitie hand in hand gaan met openheid, authenticiteit en plezier.”

photo Davy Rietbergen/ Cor Vos © 2018

Roompot-Charles Cycling Team is erg opgetogen de komst van Factor, Ceramic Speed, Black INC en SRM aan te kondigen als technische partners voor het seizoen 2019. In tegenstelling tot bij traditionele sponsorsamenwerkingen, zal Roompot-Charles Cycling Team dagelijks samenwerken met de ingenieurs van deze partners om een zo hoog mogelijk rendement uit het koersmateriaal te kunnen halen. Bovendien zullen de renners van Roompot-Charles Cycling Team actief betrokken worden in hun productontwikkeling, bijvoorbeeld bij het testen van materiaal van Factor en de overige technische partners. Zo zien zij zich verzekerd van feedback van wielerprofs van het hoogste niveau en kunnen wij hen helpen de performantie van hun verschillende producten te verbeteren.

“Sportief willen we voor een stuk verder bouwen op de fundamenten die al werden neergezet bij beide voorlopers: opvallend, aanvallend en attractief koersen, onze teamkleuren laten zien en onze partners op een positieve wijze vertegenwoordigen in de wedstrijd. Kortom: steeds een positieve koershouding naleven”, licht Michael Boogerd toe, een van de drie ploegleiders bij Roompot-Charles Cycling Team.

“We willen onze renners zo goed mogelijk begeleiden in hun carrière en helpen hun wielerdromen te realiseren. Als we hen kunnen laten doorstromen naar een hoger niveau dan mogen we daar dan ook terecht trots op zijn. Persoonlijke ontwikkeling en groei als groep staan centraal”, vult ploegleider Erik Breukink aan.

Daarnaast is de Europe Tour een belangrijke sportieve ambitie en willen we ook mooie resultaten boeken, bijvoorbeeld in kleinere rondes of (semi)klassiekers. Als Pro Continentaal team is het onze ambitie om aan te haken bij de kleinere WorldTour-teams. Door de hervormingen bij de UCI worden resultaten belangrijker. De World Ranking wordt op basis van de resultaten van 2019 opgemaakt in functie van seizoen 2020. “Een extra uitdaging dus voor ons team, waarvoor we zo veel mogelijk punten willen scoren doorheen het seizoen. Bovenaan meedoen in de Europe Tour is een must”, aldus Jean-Paul van Poppel, eveneens ploegleider volgend seizoen.

Begin de dag met het nieuws uit je gemeente met de gratis Nieuwsbrief. KLIK HIER en meld je aan.
Aanvoerder van het lokale nieuws.

Reacties